Kamis, 19 November 2015

Portland Marijuana dispensari Soon mungkin menjadi kenyataan

Portland Marijuana dispensari Soon mungkin menjadi kenyataan

Portland dispensari ganja akhirnya boleh menjadi kenyataan untuk Oregon pesakit ganja perubatan. The Oregon Akta Marijuana Perubatan (OMMA) telah diluluskan pada tahun 1998, dan ia membolehkan pesakit yang tertentu "keadaan perubatan yang melemahkan" untuk menggunakan ganja untuk mengurangkan rasa sakit dan penderitaan mereka. Sehingga April 1, 2010, terdapat lebih 32,000 pesakit semasa berdaftar dengan Oregon Program Marijuana Perubatan (OMMP).

Pada masa ini tiada sistem bekalan untuk ganja perubatan bagaimanapun, jadi pesakit dalam program ini mesti berkembang ganja mereka sendiri atau mencari orang lain untuk berkembang. The OMMA khusus memerlukan bahawa "tiada balasan yang dibayar untuk memindahkan" untuk terus mematuhi undang-undang. Terdapat satu masalah yang wujud dengan undang-undang asal yang diluluskan namun. Banyak, jika tidak paling, daripada pesakit dalam program ini tidak mempunyai keupayaan untuk berkembang ganja mereka sendiri. Ia adalah sama ada secara fizikal terlalu mencabar atau memerlukan terlalu banyak pelaburan kewangan atau intelek pengetahuan. Menambah kepada masalah ini adalah hakikat bahawa ia adalah sukar untuk mencari seorang pengasuh yang boleh berkembang untuk mereka.

Apa yang menyebabkan adalah pesakit yang keluar ubat mereka di pasaran gelap. Anda boleh membayangkan bahawa ini membuat banyak orang merasa seperti mereka adalah penjenayah. Yang lain hanya tidak bersedia untuk mengemukakan usaha atau rasa malu untuk mendapatkan ganja perubatan, sehingga mereka tidak dapat melihat manfaat ganja untuk keadaan mereka.

Untuk menyelesaikan masalah ini, adalah satu inisiatif yang disokong oleh Pengundi Kuasa kini beredar yang cuba untuk mewujudkan ganja perubatan sistem bekalan yang dikawal selia. Inisiatif ini, sering dirujuk sebagai I-28 (Inisiatif 28), bertukar dalam masa lebih 7000 tandatangan pada 14 April, menjadikan jumlah dikemukakan tandatangan untuk 80.543, menurut Setiausaha Oregon Negara. Satu inisiatif memerlukan 82.769 tandatangan sah dengan 2 Julai untuk layak undi November (kira-kira 125,000 jumlah tandatangan untuk mengambil kira yang tidak sah dan salinan tandatangan).

Pada masa ini, terdapat penarafan kelulusan 59% untuk inisiatif ini dalam pengundian awal. Dan ternyata bahawa inisiatif itu sesungguhnya akan mendapat jumlah yang diperlukan undi untuk berada di kertas undi. Maka ia akan menjadi sehingga Oregon pengundi untuk menentukan sama ada mereka mahu mengikut orang-orang seperti California dan Colorado dan menyediakan satu cara terkawal pesakit ganja perubatan untuk mendapatkan ubat mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar