Kamis, 19 November 2015

Kunyit, Champion Cancer Best Alam!

Kunyit, Champion Cancer Best Alam!

Kunyit merupakan tumbuhan saka herba daripada keluarga halia. Ia ditanam di Asia tropika. Ia adalah sangat popular di India di mana ia adalah satu bahan yang digunakan dalam kari. Banyak resepi memanggil Saffron, tetapi herba ini adalah sangat mahal dan sebagainya Kunyit telah digunakan berabad lamanya sebagai alternatif yang lebih murah. Ia pernah dikenali sebagai "India Saffron", yang muncul untuk mendapatkan perbezaan ini di seluruh.

The rizom atau batang akar kunyit direbus selama berjam-jam dan kemudian dikeringkan dalam ketuhar panas. Sebaik sahaja ditumbuk ke bawah untuk membuat serbuk oren yang mendalam Kunyit bahawa kita mengiktiraf muncul. Bahan aktif ialah curcumin. Curcumin adalah anti-oksidan yang kuat yang telah digunakan secara perubatan di India selama berabad-abad. Ia digunakan dalam makanan kerana ia tidak hanya rempah lazat tetapi dari sudut pandangan yang lebih praktikal ia berfungsi tujuan agen antiseptik dan anti-bakteria. Kari mempunyai tujuan, terutamanya pada hari-hari sebelum penyejukan, banyak makanan pergi buruk dengan cepat, dan rempah-rempah dalam kari menyamar rasa. Rempah seperti kunyit dilindungi orang dari jangkitan bakteria yang akan datang sebagai hasilnya.

"Kunyit mempunyai banyak manfaat kesihatan", kata pakar pemakanan klinikal dan pengamal Holistic Health. Ia adalah penyahtoksik hati dan agen anti-radang yang besar. Keradangan adalah masa apabila badan melawan jangkitan. Kehadirannya adalah benar-benar kunci kepada penyakit jantung dan kencing manis. Kunyit membantu perjuangan keradangan badan yang penting untuk mengelakkan keadaan berbahaya. Ambil perhatian bahawa arthritis adalah satu keadaan keradangan.

Walau bagaimanapun, potensi sebenar Kunyit adalah peranannya dalam memerangi kanser. Shane Ellison dalam bukunya "Over the Counter Menyembuhkan Asli" panggilan itu agen kemoterapi. Setiap orang mempunyai sel kanser. Tetapi kanser menjadi masalah hanya apabila sel-sel mula berkembang di luar kawalan. Semua sel-sel kanser diprogramkan untuk merosakkan diri sendiri. Ini prosedur imun-pelindung dipanggil "apoptosis". Ia seolah-olah bahawa badan menggantikan 1000000 sel setiap saat terima kasih kepada apoptosis. Untuk mencetuskan mekanisme kami memerlukan nutrien tertentu. Senjata yang sesuai boleh ditemui dalam brokoli dan teh hijau, tetapi yang terbaik dari kumpulan itu adalah kunyit. Pada 1990-an Universiti Texas, Anderson Cancer Center menyifatkan memberi kesan "India Emas" telah pengeluaran tumor sebagai "mengejutkan".

Mereka mendapati bahawa ia menghalang laluan yang meningkatkan pertumbuhan kanser. Ia seolah-olah blok rempah "VEGF" atau vaskular faktor pertumbuhan endothelial. Kekurangan VEGF sel-sel kanser melemahkan dan kemudian meledak ke atas diri mereka. Faktor-faktor transkripsi dalam sel-sel dimatikan dan sebagainya sel-sel kanser kemudiannya mati dengan sendirinya. Mengapa? Nampaknya faktor transkripsi mematikan sel-sel kecenderungan semula jadi untuk membunuh dengan diri mereka sendiri. Apabila anda mematikan faktor transkripsi maka sel-sel kecenderungan semula jadi untuk kemusnahan diri dipulihkan. Kunyit membantu memusnahkan sel-sel kanser tetapi ia advantageously juga menggalakkan pertumbuhan sel-sel yang sihat.

Pengamal Kesihatan Holistik dan pakar pemakanan klinikal memberitahu kita bahawa kunyit boleh didapati sebagai rempah dapur, tetapi boleh menjadi sukar untuk mengambil dalam kuantiti yang besar kerana ia boleh menyebabkan senak. Walau bagaimanapun, adalah mudah didapati dalam bentuk kapsul. Cara terbaik untuk mengambil kapsul ini dengan makanan. Kajian semula kajian Kunyit menunjukkan dos penyelenggaraan yang baik akan di rantau ini daripada 400-600 SKM setiap hari. Untuk memudahkan asimilasi perasa, ia adalah idea yang baik untuk mengambil ia dengan zaitun sedikit atau minyak kelapa. Untuk rawatan kanser dos yang akan menjadi lebih besar. Ambil 0.05 SKM per kilo pada berat badan. Jika anda mempunyai berat 70kgs kemudian mengharapkan untuk mengambil 3.5 Gms daripada Kunyit sepanjang hari. Kunyit menyebabkan beberapa kesan sampingan, tetapi ia boleh menyebabkan senak sedikit. Linus Pauling Institute juga menyebut bahawa Kunyit adalah contraindicated dalam kes-kes batu karang atau kekurangan hempedu.


Terdapat beberapa kajian yang menggalakkan mencadangkan kunyit sebagai pejuang kanser: lihat Dhandapani, Mahesh dan Brann "Jurnal Neurochemistry 2007 dan Garis Panduan Persatuan Kanser Amerika 2006.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar